loz-la.pl

Magnez 400 mg a sportowcy: jakie są korzyści dla wydolności i regeneracji mięśni? Odpowiadamy!


Dodane przez użytkownika anakonda99 · 05-07-23 · Aktualności

Według badania przeprowadzonego przez BioStat nawet 70% Polaków może cierpieć na niedobór magnezu. Wpływ na ten stan rzeczy ma wiele czynników, m.in. przyjmowanie dużej ilości antybiotyków i leków na receptę czy zubożenie gleb. Substancja ta ma jednak kluczowe działanie dla ludzkiego organizmu, a w szczególności dla sportowców i osób aktywnych fizycznie. Dlaczego? Jakie korzyści niesie dla wydolności i regeneracji?

Magnez 400 mg

Magnez – mała, wielka substancja

Magnez bierze udział w ponad trzystu funkcjach biochemicznych organizmu człowieka. Wśród nich można wymienić m.in.:

  • regulację rytmu serca,
  • wspomaganie działania neuroprzekaźników,
  • ochronę przed toksynami zawartymi w warzywach i owocach,
  • regulację pracy mięśni,
  • zapobieganie powstawaniu kamieni nerkowych,
  • usprawnienie funkcjonowania układu oddechowego,
  • dbanie o prawidłowe działanie układu nerwowego,
  • wspieranie prawidłowej syntezy białek.

Sam udział magnezu wśród ilości pozostałych mikroskładników w ludzkim organizmie jest niewielki. Nie można jednak powiedzieć, że nie jest istotny dla jego prawidłowego funkcjonowania. Niedobór magnezu jest często bagatelizowany, a to potężny błąd! W szczególności dotyczy to osób aktywnych fizycznie, dla których substancja ta może przynieść sporo korzyści.

Jaki wpływ na organizm sportowców ma magnez 400 mg?

Długotrwałe zmęczenie, a także zwiększony poziom wysiłku fizycznego może negatywnie odbijać się na poziomie magnezu w organizmie. Dlatego dla sportowców tak ważna powinna być troska o jego właściwą podaż. Warto mieć świadomość, że magnez to nieoceniona pomoc na drodze do upragnionej sylwetki oraz wysokiej sprawności fizycznej. Co najważniejsze, to kluczowy składnik efektywnej regeneracji po treningu. Magnez bierze udział w syntezie białek – głównego budulca mięśni. Korzystnie oddziałuje także na stan równowagi kwasowo-zasadowej, do której zaburzenia może dochodzić podczas ćwiczeń. Oznacza to po prostu szybszą regenerację mięśni, dzięki czemu możemy prędzej wrócić na salę treningową.

Zatem jeśli zależy nam na większej wydolności organizmu, powinniśmy zadbać o właściwy poziom magnezu poprzez dietę czy magnez w tabletkach. Decydując się na suplementację, warto zwrócić uwagę na skład i formę danej substancji, tak aby wybrać najlepiej przyswajalny magnez. Przykładowo magnez 400 mg w postaci tlenku znajdziesz w Mito-Pharma.

Skutki niedoboru magnezu

Niedobór magnezu może doprowadzić do takich dolegliwości jak bezsenność i problemy ze snem, osteoporoza, zespół niespokojnych nóg czy nadciśnienie i choroby sercowo-naczyniowe. Skutki niedoboru tej substancji mogą szczególnie negatywnie odbić się na organizmach sportowców. Konsekwencją zbyt niskiego poziomu magnezu jest m.in.:

  • osłabienie siły mięśni,
  • bóle i skurcze mięśni,
  • upośledzenie koordynacji nerwowo-mięśniowej,
  • osłabienie wydolności fizycznej,
  • drętwienie kończyn,
  • zmęczenie psychiczne i fizyczne.

Chcąc osiągać zadowalające wyniki sportowe oraz przede wszystkim zadbać o zdrowie swojego organizmu, warto zwrócić uwagę na ten mikroelement. Podstawowym źródłem magnezu powinna być dieta. Składniki bogate w tę substancję to np. kakao, soja, orzechy, brukselka, szpinak, groch, skorupiaki i łosoś. Jeśli nie udaje nam się osiągnąć zamierzonego efektu w naturalny sposób, możemy posiłkować się suplementami diety. Wówczas należy upewnić się, że sięgamy po najlepszy magnez, który dobrze się wchłania i dostarcza organizmowi wystarczającą ilość tego cennego mikroelementu.


Na portalu sportowym Treningowy Sukces znajdziesz najświeższe wiadomości ze świata sportu, porady dla zawodników i trenerów, analizy meczów. Zostań z nami dłużej! · Wszystkie prawa zastrzeżone